Pracownicy Lidl otrzymają kamery – zwiększenie bezpieczeństwa?

Pracownicy Lidl otrzymają kamery - zwiększenie bezpieczeństwa?

Wydaje się, że sieć sklepów Lidl skupia się na zwiększeniu bezpieczeństwa swoich pracowników poprzez wprowadzenie specjalnych kamer, które zostaną zamocowane do ich ubraniach roboczych. Te urządzenia zarejestrują wszelkie niebezpieczne, niepokojące i nieprzyjemne sytuacje, stanowiąc potencjalny materiał dowodowy. Pomimo tego, pojawiły się pewne dyskusje dotyczące zasadności takiej zmiany, kwestionując, czy nie będzie to miało wpływu na komfort klientów.

Lidl w Wielkiej Brytanii chce zwiększyć bezpieczeństwo – pracownicy handlu detalicznego

Wielu ludzi przykłada wagę do ochrony swojej prywatności. Rosnące zapotrzebowanie na funkcje zwiększające bezpieczeństwo danych i wizerunku jest zauważalne w licznych usługach. Warto jednak pamiętać, że w świecie rzeczywistym nasze ruchy są już od dawna monitorowane. Nawet zwykłe zakupy w sklepie czy spacer po mieście mogą zakończyć się naszym uwiecznieniem na kamerze monitoringu. Teraz niektóre miejsca planują podchodzić do tego jeszcze bardziej eksponująco. O co dokładnie chodzi?

Pracownicy sklepów lidl gb często borykają się z natarczywymi klientami oraz sytuacjami w których klient przekracza granice, oto rozwiązanie. Ze względu na alarmującemu wzrostowi liczby incydentów w sklepach, Lidl planuje kamery dla pracowników swojego brytyjskiego oddziału które zostaną zainstalowane najpóźniej do wiosny 2024 roku, zobowiązując każdą zatrudnioną osobę do noszenia specjalnego urządzenia na ubraniu roboczym w celu znalezienia nowych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwo pracowników. Na ten cel właściciel dyskontu przeznaczy ponad 2 miliony funtów, a głównym celem jest poprawa ogólnego bezpieczeństwa. Choć może to wydawać się nietypowym rozwiązaniem, właściciele firmy argumentują, że osobisty monitoring na dużą skalę jest niezbędny do zwalczania poważnej i zorganizowanej przestępczości detalicznej. Dodatkowo, jest to odpowiedź na znaczący wzrost liczby incydentów, z którymi sprzedawcy mają do czynienia codziennie. Sieć lidl staje się pionierem w stosowaniu tego rodzaju innowacyjnych rozwiązań.

Co z prywatnoscią klienta?

Co z prywatnością klienta?

Korporacja niedawno dołączyła jako współzałożyciel do inicjatywy Project Pegasus, której głównym celem jest zwalczanie przestępczości u sprzedawców detalicznych. Dlatego też nie dziwi fakt, że to właśnie sieć sklepów rozpoczęła jako pierwsza wdrażanie tego systemu – i to na tak dużą skalę. W Wielkiej Brytanii istnieje 960 sklepów zatrudniających łącznie ponad 31 tysięcy pracowników lidla.

Wszyscy pracownicy mają zostać odpowiednio przeszkoleni, aby mogli bezpiecznie korzystać z kamer, jednocześnie szanując prywatność poszczególnych osób. Jeśli pilotażowy plan okaże się skuteczny, Lidl prawdopodobnie rozszerzy go na inne rynki. Niemniej jednak, można przypuszczać, że polscy pracownicy zostaną wyposażeni w kamery w swoich uniformach dopiero za kilka lat.

Ale co z prywatnością klientów? Myślę że dyrektor generalny lidl gb jest świadomy przepisów regulujących w tym temacie. To zdecydowanie kontrowersyjna kwestia nawet jak ceną jest większe bezpieczeństwo, choć w Unii Europejskiej istnieją już odpowiednie przepisy regulujące wykorzystanie tego typu danych. Trudno sobie więc wyobrazić, aby Lidl łamał europejskie prawo w tej kwestii.

Zobacz nasz poprzedni artykuł.

Related Articles

Dodaj komentarz