Wydaje się, że sieć sklepów Lidl skupia się na zwiększeniu bezpieczeństwa swoich pracowników poprzez wprowadzenie specjalnych kamer, które zostaną zamocowane do ich ubraniach roboczych. Te urządzenia zarejestrują wszelkie niebezpieczne, niepokojące i nieprzyjemne sytuacje, stanowiąc potencjalny materiał dowodowy. Pomimo tego, pojawiły się pewne dyskusje dotyczące zasadności takiej zmiany, kwestionując, czy nie będzie to miało wpływu na komfort klientów.
Lidl w Wielkiej Brytanii chce zwiększyć bezpieczeństwo – pracownicy handlu detalicznego
Wielu ludzi przykłada wagę do ochrony swojej prywatności. Rosnące zapotrzebowanie na funkcje zwiększające bezpieczeństwo danych i wizerunku jest zauważalne w licznych usługach. Warto jednak pamiętać, że w świecie rzeczywistym nasze ruchy są już od dawna monitorowane. Nawet zwykłe zakupy w sklepie czy spacer po mieście mogą zakończyć się naszym uwiecznieniem na kamerze monitoringu. Teraz niektóre miejsca planują podchodzić do tego jeszcze bardziej eksponująco. O co dokładnie chodzi?
Pracownicy sklepów lidl gb często borykają się z natarczywymi klientami oraz sytuacjami w których klient przekracza granice, oto rozwiązanie. Ze względu na alarmującemu wzrostowi liczby incydentów w sklepach, Lidl planuje kamery dla pracowników swojego brytyjskiego oddziału które zostaną zainstalowane najpóźniej do wiosny 2024 roku, zobowiązując każdą zatrudnioną osobę do noszenia specjalnego urządzenia na ubraniu roboczym w celu znalezienia nowych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwo pracowników. Na ten cel właściciel dyskontu przeznaczy ponad 2 miliony funtów, a głównym celem jest poprawa ogólnego bezpieczeństwa. Choć może to wydawać się nietypowym rozwiązaniem, właściciele firmy argumentują, że osobisty monitoring na dużą skalę jest niezbędny do zwalczania poważnej i zorganizowanej przestępczości detalicznej. Dodatkowo, jest to odpowiedź na znaczący wzrost liczby incydentów, z którymi sprzedawcy mają do czynienia codziennie. Sieć lidl staje się pionierem w stosowaniu tego rodzaju innowacyjnych rozwiązań.
Co z prywatnoscią klienta?
Korporacja niedawno dołączyła jako współzałożyciel do inicjatywy Project Pegasus, której głównym celem jest zwalczanie przestępczości u sprzedawców detalicznych. Dlatego też nie dziwi fakt, że to właśnie sieć sklepów rozpoczęła jako pierwsza wdrażanie tego systemu – i to na tak dużą skalę. W Wielkiej Brytanii istnieje 960 sklepów zatrudniających łącznie ponad 31 tysięcy pracowników lidla.
Wszyscy pracownicy mają zostać odpowiednio przeszkoleni, aby mogli bezpiecznie korzystać z kamer, jednocześnie szanując prywatność poszczególnych osób. Jeśli pilotażowy plan okaże się skuteczny, Lidl prawdopodobnie rozszerzy go na inne rynki. Niemniej jednak, można przypuszczać, że polscy pracownicy zostaną wyposażeni w kamery w swoich uniformach dopiero za kilka lat.
Ale co z prywatnością klientów? Myślę że dyrektor generalny lidl gb jest świadomy przepisów regulujących w tym temacie. To zdecydowanie kontrowersyjna kwestia nawet jak ceną jest większe bezpieczeństwo, choć w Unii Europejskiej istnieją już odpowiednie przepisy regulujące wykorzystanie tego typu danych. Trudno sobie więc wyobrazić, aby Lidl łamał europejskie prawo w tej kwestii.
Zobacz nasz poprzedni artykuł.